۱۳۸۹ دی ۳۰, پنجشنبه

انتقال سایت به هاست جدید

یک روش برای انتقال سایت از سرور قدیم به سرور جدید در کنترل پنل دایرکت ادمین
دقت کنید که فایلهایی را که پس از فشرده شدن  بیش از 20 مگابایت (در بعضی کمتر) حجم داشته باشند با این روش نمی شود آپلود کرد. اگر سایت شما بیش از این حجم دارد باید تکه تکه به سایت جدید آپلود کنید.
برگرفته از   انتقال سایت از یک سرور به سرور جدید در دیتالایف (هاست به هاست )     که برای سی پنل نوشته شده است: دقت کنید که راه های دیگری از قبیل فول بک آپ یا بک آپ وجود دارد ولی به تجربه شخصی من این راحت ترین و سریع ترین و مطمئن راه برای شما می باشد.
شما دو مرحله را برای انتقال یک سایت باید پشت سر بگذارید.
الف: انتقال فایل ها و فولدرهای سایت به سرور جدید
ب: انتقال دیتابیس سایت به سرور جدید. (دقت داشته باشید که اگر چنانچه سایت شما دینامیک باشد صددرصد دیتابیس دارد و در سایت های ایستاتیک ممکن است دیتابیس نداشته باشد. جزئیات و نحوه مطلع شدن از این امر در ادامه آموزش آمده است)

1. از طریق سی پنل هاست قدیمتون روی فایل منیجر کلیک کنید.
2. کل پوشه های سایت را سلکت کنید.(دکمه select  در نوار بالای پنجره اصلی)
3. دکمه add to clipboard (در پایین پنجره قرار گرفته) را کلیک کنید .وصبر کنید تا از اتمام کار .
4-درپایین پنجره در کادر خالی روبروی این نوشته  " Compress clipboard files to" یک نام برای فایل فشرده بنویسید.
  دقت کنید که از شما نوع فورمت فشرده سازی سوال میشه. دو نوع فورمت فشرده سازی پیشنهاد می کنه که شما گزینه (tar.gz) را انتخاب کنید.
این نوع فورمت فشرده سازی بسیار بسیار کم حجم بوده و به راحتی قابل انتقال و دانلود می باشد و قابل اطمینان هم است. به عنوان مثال در یک سایت 60 مگابایتی فشرده سازی به این روش به حدود 6 مگابایت تبدیل می شود.
خوب تا اینجا از اطلاعات سایت یک پشتیبان به صورت دستی تهیه کردید .
حالا آن را دانلود کنید( بعداز انتخاب آن بر روی آیکون save  کلیک کنید).
در هاست جدید در کنترول پنل روی فایل منیجر کلیک کرده و روی upload (در پایین صفحه) کلیک کنید واز  Brows  آدرس فایل را بدهید(حتما در خود File Manager دانلود کنید نه در Public.html )

5. حالا در فایل منیجر هاست جدید باید فایل backup_site.tar.gz را ببینید. آن را انتخاب کنید و از آیکون های بالا بر روی extract کلیک کرده و در پنجره باز شده بر روی Extract File(s کلیک کنید. بعداز چند لحظه کل اطلاعات سایت سرور قبلی را به صورت کامل خواهید دید.
--------------------------------------------------------
مرحله آخر تهیه پشتیبان و انتقال دیتابیس است.
1. در سی پنل سرور قبلی روی phpmyadmin کلیک کنید
2. بر روی نام دیتابیس خود کلیک کنید (در phpmyadmin فارسی سمت راست است و در انگلیسی سمت چپ) نام دیتابیس ها با آندرلاین نوشته شده اند. مثل yaremehraban_
3. در صفحه باز شده بر روی فیلد صدور یا export کلیک کنید
4. بر روی لینک انتخاب همه یا select all کلیک کنید
5. به بقیه تنظیمات دست نزنید فقط در آخرین کادر فیلد File name template را بجای (_DB_) یک نام برای این پشتیبان از دیتابیس بنویسید (مثلا naser ).. گزینه gzipped را تیک بزنید.
6. و در آخر تایید یا GO را کلیک می کنید.
بعداز چند ثانیه پنجره دانلود نمایش داده میشه که شما از دیتابیس سایت خودتون پشتیبان گرفتید و الان آن را در کامپیوترتان دانلود کنید.بعد آنرا از حالت فشرده خارج کنید.

حالا به سرور جدید می رید و به این ترتیب عمل می کنید.
1. از سی پنل بر روی MySQL Databasesکلیک می کنید.
2. فرض را بر این می گذاریم که این سرور جدید خشک است و در قبلا هیچ سایت، پروژه یا صفحه ای در آن نصب نشده است. پس در صورت وجود ابتدا تمام دیتابیس ها و یوزرهای موجود را پاک کنید. دقت کنید که به آنها نیازی نداشته باشید. (این کار برای سهولت کار برای مبتدیان است در غیر این صورت نیازی به پاک کردن نیست)
3. فیلد New Database را نام دیتابیس جدید را وارد کنید. دقت کنید که اگر این نام دقیقا عین نام دیتابیس سرور قدیم باشد بسیار بهتر است. در غیر این صورت باید بعداز اتمام کار یک مرحله تنظیمات فایل config را هم انجام دهید.
برای دیدن نام دیتابیس و یوزر سرور قدیم بر روی MySQL Databases در سرور قدیم کلیک کنید. در صفحه باز شده در وسط صفحه نام تمام دیتابیس ها و یوزرها و حجم آنها را در یک کادر نوشته که شما می توانید به راحتی نام آنها را انتخاب کرده و با کلیک راست کپی بگیرید و در سرور جدید وارد کنید. مثلا yaremehraban
4. در کادر MySQL Users
Add New User نام همان یوزر هاست قبلیتون را وارد کنید و همان رمز عبور قبلی را وارد کنید. بر روی add کلیک کنید. مثلا persianit
همیشه نام دیتابیس و نام یوزر بعداز یوزرنیم سی پنل بوسیله ( _ ) قرار می گیرید.
مثلا: یوزرنیم سی پنل tcshop باشد و پسورد آن 000111
دیتابیس میشه: tcshop_yaremehraban
یوزر میشه: tcshop_tcshop

5. در زیر گزینه Add User To Database کلیک add قرار دارد. نام دیتابیس و یوزر جدید را از منوی کشویی همان قسمت انتخاب کنید و بر روی add کلیک کنید
در صفحه باز شده ALL PRIVILEGES را تیک بزنید و بر روی make chenges کلیک کنید.


بعد در کنترول پنل به PHP My Admin  برین و از سمت راست دیتا بیس رو انتخاب کنید و از بالا Import  رو بزنید و آدرس بکاپ رو که از دیتا بیس گرفته بودید و Brows  رو بزنین و تمام


 مامبولرن:

وارد PHPMyAdmin بشید
از دیتابیس فعلی خود بکاپ بگیرید ( آموزش این کار در سایت موجود هست )

وارد File Manager بشید . تمام فولدر و فایل های مورد نیاز را انتخاب کنید و اونها رو Tar.gz و یا Bz کنید .
فایل فشرده را به هاست جدید منتقل کنید و اکسترکت کنید

دیتابیس جدیدی در هاست جدید بسازید و بکاپی که در مرحله اول از دیتابیس گرفتید را ریستور کنید

فایل configuration.php را باز کنید و مواردی همچون نام دیتابیس - پسورد - یوزرنیم - مسیر قرار گرفتن فایل ها را تصحیح کنید


** با بکاپ سی پنل در صورتی که شما پشتیبانی هاست ندارید کاری نمیتونید بکنید چرا که برای ریستور این بکاپ شما دسترسی کافی ندارید

 ناظرحضرت:
-در این قسمت شما اطلاعات سایتان را کامل انتقال داده اید . و شما می توانید Dns های مربوط به سرور جدید را بر روی دامنه خود تنظیم کنید . اینجا همان جایی است که ما همیشه می گوییم از سرویس دهنده دامنه خود تقاضای دسترسی به کنترل پنل مدیریت دامنه کنید تا در این لحظه بتوانید خود به تنهایی Dnsهای دامنه خود را تغییر دهید . در غیر این صورت باید به سرویس دهنده ی قبلی درخواست تغییر DNS های خود را ارسال کنید و منتظر بمانید که این مار را برای شما انجام دهند . 
5-بعد از انجام این کار شما تا دو روز بین سرور های قدیم و جدید هستید یعنی بعضی از 
ISP ها ممکن است بخ خاطر قدیمی بودن DNS Cache هنوز سرور قدیم را لود کنند . و تا در کل دنیا (مخصوصا ایران که 24 ساعت همیشه از کل دنیا عقب است) DNS های شما update شود.
6-خب حالا 24 ساعت از تغییر 
DNS های شما گذشته و سایت بروی سرور جدید بار گزاری می شود. حال می توانید با سرویس دهنده ی قبلی تماس بگیرید تا سرویس شما را cancel کنند . معمولا اکثر شرکت های سرویس دهنده خوش حال می شوند تا بعد از cancel سرویس از مدتی که در ان شرکت سرویس داشتید به آنها Feekback ارائه دهید . 
اگر تمامی این مراحل را به درستی انجام دهید هیچ اختلالی پس از انتقال سایت خود از سروی به سرور دیگر پیدا نخواهید کرد .
منبع: پایگاه اطلاع رسانی کاردانش خرمشهر


هیچ نظری موجود نیست: